Ritm





























28 comentarii:

alessia spunea...

Se spune ca cel mai potrivit lemn pentru o toaca este cel de paltin.

Am citit undeva (cred ca prin "Mitologia romaneasca" a lui Vulcanescu) ca paltinul este considerat, in traditia noastra, un arbore sacru, un fel de Axis Mundi al romanilor.

De altfel, cei care au vizitat manastirea Putna [de care, iata, mi-ai reamintit acum] stiu ca acolo se afla la loc de cinste un fragment din trunchiul de paltin in care legenda zice ca s-ar fi infipt sageata lui Stefan cel Mare, atunci cand el a tras cu arcul pentru a stabili locul cel mai bun pentru manastire.

Este, intr-adevar, impresionant ritmul imprimat parca insesi batailor inimii noastre de catre cele ale toacei. Uneori, mai ales in dupa-amiezele in care acestea cheama la vecernie, pare ca purificarea spatiului din jur, "alungarea duhurilor rele" ar fi o realitate... palpabila.

Maria, tu ai fost vreodata la vreun concert de...toaca? Cred ca stii ca de o vreme a inceput sa se organizeze si asa ceva, in diverse locuri din tara, mai ales in ziua de Florii. Bineinteles ca nu prea gasesti pe-acolo acel fior sacru din preajma manastirilor izolate de "lume", dar poate fi o experienta interesanta...

Administrator spunea...

Nu stiam de paltin. De ce este cel mai potrivit ? Probabil dincolo de semnificatia sacra sta si un alt motiv.
Eu am sesizat mai ales aspectul de virtuozitate, intalnit si in cadrul ritualurilor religioase, nu numai in cercurile de specialitate laice.
Da, din ce am mai citit, destul de putin de altfel, se pare ca sunetele pot purifica spatiul.
Nu am fost niciodata la un concert de toaca. Aplecarile mele catre religios sunt destul de inconsistente.
Alessia. :) Multumesc pentru toate aceste informatii.
Vroiam sa te intreb candva mai multe despre ceea ce pomenisei mai demult, si anume, moartea simbolica, ritualica, prag de trecere necesar catre altceva. Nu stiu daca am descris/numit bine.

alessia spunea...

Maria, draga mea, :)

Mi-ar fi tare drag sa vorbesc cu tine...despre multe...despre toate:) Sunt convinsa ca am multe de invatat de la tine. Esti o fiinta...speciala :)

M-ar ajuta sa-mi dau seama mai bine ce anume te-ar interesa daca ai formula o intrebare-doua :)

Administrator spunea...

Momentul Blueiris in care faceai o "strigare" catre cristiana pentru a-i explica cum este cu acea moarte.
Am sa caut in comment-uri pentru o mai buna exemplificare.

Alessia. :) Cred ca ai de invatat de la mine la fel de multe cate ai de invatat si de la ceilalti. Valabil si pentru mine. Oricum, rau nu ma simt cand ma ridici in slavi. :)))

Nu cred ca te impiedica nimeni sa vorbesti cu mine. :)

Administrator spunea...

"Cristiana, Cristiana, posteaza, TE ROG, pe blogul tau, o cat de succinta explicitare a stravechei intelepciuni "MORI pentru a renaste!"! Explica-i TU fetei acesteia frumoase si destepte dar instrainata de ea insasi pentru moment, ce inseamna sa "mori"/ sa te "omoare" cineva pentru lume, pentru viata inautentica, pentru...prostie! Si de ce NIMENI nu poate reveni la adevarul sau, la autentica sa fiinta, fara sa fi trecut, mai intai, prin aceasta "moarte" INITIATICA! "

alessia spunea...

Am priceput acum la ce te referi:)

Si mi-aduc aminte si de momentul acela...:)

Voi reveni maine, cred, cu cateva cuvinte despre acest lucru.

Invatam de la toti, insa de la unii mai mult, de la altii mai putin, iar de la cate unii ceea ce este mai important...:)

Si afla ca nu te ridic de loc in slavi! Si n-o fac cu NIMENI. Doar constat cate ceva la unul sau la altul. Atat :)

Administrator spunea...

Atunci m-oi fi ridicat singura. Rau nu mi-o fost, din nou. :) Semn ca imi priesc constatarile dese. :))

Astept cu interes cuvintele tale.
O noapte frumoasa !

alessia spunea...

Te sarut si te imbratisez cu mare drag! :)

Noapte frumoasa si tie!:)

alessia spunea...

Am trecut sa te salut, dar si sa te rog sa ma ierti ca nu am revenit cu raspunsurile promise...

Stii, ma gandeam ca ar fi mult mai bine, daca am posta ceva care sa aiba acest subiect, pentru a putea dezbate problema mai pe indelete...Cum profilul blogului tau pare a nu fi potrivit pentru o asemenea postare, ma gandeam sa deschid eu subiectul, si o voi face cu placere. Atata doar ca sunt intr-o perioada mai agitata (profesional), deci va mai dura ceva timp. Nu mult- inca doar vreo 10 zile...Mai apoi voi fi si eu mai relaxata si mai apta sa fiu pe faza la posibilele discutii...

Te sarut si te imbratisez cu mare drag :)

Administrator spunea...

E blogul meu, fac ce-mi place, asta-i buna. :)))Nu te potrivi la profil. :)
Oricum, abia astept postarea ta, oriunde ar fi ea. :)

alessia spunea...

Cum vrei tu
facem si la tine
nu-i bai
important e sa discutam


Si eu astept sa vorbesc mai mult cu tine...

Cam scumpa la vedere in ultima vreme...:))

Facem ceva pe duminica viitoare. Sper sa termin cu bine pana atunci problemele in care-s bagata...

Imbratisare mare!:)

alessia spunea...

Maria,

Nu poti gasi tu, cumva, si "Agora", filmul despre care era vorba pe blogul meu? Am vazut ca ai gasit si "Ostrov"...:)

Abia astept sa le vad! Insa tot dupa saptamana viitoare :(

Administrator spunea...

O adresa de mes sau mail, un pic de timp liber si "problema" e rezolvata.

alessia spunea...

alessia.milu@gmail.com

Te sarut! :) O seara magica! :)

Administrator spunea...

Ok. Sa iti verifici mailul. :)

alessia spunea...

:)

Administrator spunea...

Deocamdata ai rabdare.
E drumul lung. :)

alessia spunea...

Nu-i nici o graba. Si nici nu e musai. Poate il vedem la cinema :)

Am vazut azi, intr-o pauza de lucru, filmuletul tau despre puterea muzicii...N-am mai comentat acolo, dar trebuie sa-ti spun ca m-a impresionat teribil...Asa cum se intampla de obicei, citesti, discuti, dar cand vezi oamenii aceia...impactul e altul...

Multumesc, asadar! :)

Ai avut vreodata ocazia sa vezi vreodata surdo-muti dansand? Eu da...
E vorba tot de ritm, DOAR de ritm...de faptul ca ei isi ghideaza miscarile doar dupa vibratiile pe care le simt sub talpi...Se aseaza boxele pe scena de lemn cu fatza in jos, iar ei danseaza...Este coplesitor de emotionant sa vezi cum le urca muzica prin talpi la modul cel mai propriu...cat de "altfel" traiesc ei si muzica si dansul...mult mai profund, parca...

Administrator spunea...

Vor mai fi cateva filmulete si mai impresionante pe aceeasi tema.
Am vazut surdomuti dansand.
Vibratia are ritm ? :)
E coplesitor sa ii vezi pe ei dansand si e coplesitor sa si simti cum la modul propriu muzica te pune in miscare si se manifesta antrenandu-ti corpul. E ca un soi de viata ce interfereaza cu viata ta si cere sa se manifeste prin tine.
Alessia, merci. :)

alessia spunea...

Cu ani in urma am fost la un homeopat. Incercand sa ma diagnosticheze, a insistat foarte mult pe muzica pe care o ascultam: de care gen, in ce imprejurari, cu ce efecte etc Atunci m-am mirat. Si de aceea am tot incercat sa aflu ce voia sa inteleaga nenea acela din preferintele mele muzicale. Asa am ajuns sa ma preocupe acelasi lucru ca pe tine acum...:)

Asa ca EU iti multumesc!:))

Administrator spunea...

Inteleg. :) Cu ce parere ai ramas despre homeopatie ?
Uite, daca te preocupa, exista cateva informatii interesante aici:
http://www.armonianaturii.ro/Meloterapie.html*articleID_164-articol

alessia spunea...

Sincer, m-am dus acolo cu o mare doza de neincredere:), doar la insistentele unui prieten...Iar cand nenea homeopatu' mi-a spus ca tratamentele lui sunt incompatibile cu...fumatul:), atat mi-a trebuit: i-am zis "Da, bine...", si am ales ce mi-a dictat grandioasa mea intelepciune. Adica fumatul!:))) Asa ca nu am ramas cu vreo parere prea buna despre homeopatie:))

In schimb, in meloterapie am incredere, pentru ca ii probez efectele in fiecare zi..:)

Tu ce parere ai de homeopatie? Ori despre alte teraptii nonconventionale? Ai apelat la vreo una?

Administrator spunea...

:)))Si mai fumezi inca ?
Nu am apelat. Am mare incredere insa in forta asteptarilor pozitive pe care le avem de la orice fel de terapie.
Aud in jurul meu relatari foarte interesante legate de acupuntura.
Legat de ceea ce s-ar putea numi "pasa energetica", trebuie sa recunosc ca, in ciuda scepticismului meu, construit cumva ca mijloc de aparare fata de sarlatanie, ceva se intampla, exista un fel de perceptie corecta a unor campuri subtile. Nu am avut insa ocazia sa aprofundez.
Tu ce parere ai despre energie sau care este viziunea ta asupra ei ?

alessia spunea...

Sigur ca mai fumez!:))) Tocmai iti marturiseam, cu toata modestia, ca intelepciunea mea este... grandioasa:))))

Am fost si eu sedusa de ceea ce aflasem despre posibilitatile acupuncturii. Pana cand am insotit o prietena la prima ei sedinta de echilibrare energetica cu ajutorul acestei tehnici. Si cand am vazut ca urla de durere cand i se infigeau acele acelea in piele, ba chiar a si lesinat din cauza asta la un moment dat, am capatat o reticenta cronica:)) Bineinteles ca am luat in calcul faptul ca terapeutul respectiv fusese atras de cu totul alte lucruri in China, unde zicea ca fusese la specializare, dar...momentan nu tanjesc deloc sa-i probez pe pielea mea arta vindecatoare:))))

Acelasi prieten care ma dusese la homeopat, mi-a aranjat si o intalnire cu un bioenergoterapeut. Unul celebru, evident:)) Ei bine, da, cand m-a "scanat" pentru diagnosticare, mi-a povestit de mai toate pocinoagele pe care stiam si eu ca le am in dotare. Si fizice, si psihice. Concluzia lui a fost ca toate acestea aveau o cauza comuna: problemele pe care le tin zavorate in mine, carora nu le dau glas. Drept pentru care, a trecut la "tratament"- la pasele lui energetice.

Dupa aceea, vreme de cateva ore luuuuuuungi, mi-a fost rau de credeam ca pan-acolo-mi fusese. I-am dat telefon si i-am... "multumit" cum am stiut eu mai colorat si mai plastic:))) Si cu muuuuuuuulta energie! :)))Iar el radea! - dadea pe-afara de fericit ca terapia lui "dadea rezultate". Eu, in schimb, dadeam peste maluri de nervi ca-mi lasasem pe mainile lui bunatate de camp energetic...:)))

E limpede insa ca terapia lui daduse rezultate maxime: chiar n-am zavorat NIMIC in mine din toate cele pe care aveam sa i le spun:)))Ceea ce e a fost, pana la urma, un semnal pozitiv, nu?!:)))))))))))

Administrator spunea...

Poate ti-a pus niste vitriol subtil pe niste zgaibe, dar urma ca mai tarziu sa te simti mult mai bine. :)))
E prima oara cand aud de o persoana care urla de durere cand i se infigeau acele.
Interesanta experienta cu bioenergoterapeutul. Citisem undeva ca apar si niste deblocari afective spectaculoase. Legate chiar de acupunctura, daca imi amintesc bine.

alessia spunea...

Mai degraba cred ca mi-o fi EXTRAS niste vitriol de pe SUB niste zgaibe :))) Fiindca se pare ca eu produc vitriol in mod spontan..:)))Si doar surplusul il dau la ...export:))

Dar asta cred ca ai remarcat-o deja si singura, nu am nici o indoiala!:))

alessia spunea...

Maria draga,

In ritm de toaca :) am a te anunta ca iti ofer cu tot dragul un premiu special, de care sper sa te bucuri la fel de mult cum m-am bucurat si eu cand l-am primit :)Te asteapta la mine in sufragerie...

Imbratisare mare!:)

Administrator spunea...

Sarutmana ! :)

Trimiteți un comentariu

 

Copyright © Camera speciala. Template created by Volverene from Templates Block
WP by WP Themes Master | Price of Silver